onsdag 17. august 2016

sjøvind, hval og vår

Jeg har nettopp kommet hjem fra en hyggelig kveld med beth. Vi tok oss ei liten drink på headlandet med iskald sjøvind og solnedgang, ruslet tur, sjekket ut veganmenyen på montezuma, kjørte rundt burleigh, spiste gelati og sang duett med radioen.

Dagene går for det meste i solnedganger på headlandet like under skogsreservatet, litt for mye pokémon indigo league, og skoleoppgaver. Det er tjue grader om dagen, og ti grader om natten, og det føles litt ut som norge gjør i mars. Vanskelig å kle seg uten å svette eller bli sår i halsen.

Jeg så en hval her om dagen og det er et vårtegn på nivå med krokus. Det betyr at vannet i sør begynner å bli varmt nok til å trekke tilbake og få bebis. Det tar pusten fra meg hvor vakkert det er å se dyr i omgivelser de hører til. Det er samme om det er en rødrev på vei hjem fra eidsfoss om kvelden, eller en humpbackhval som leker seg i horisonten av stillehavet. Hjertet slår litt ekstra og smilet går rundt. Tenk å være så heldig å leve på en så vakker planet.

Katten og jeg begynner å bli venner. Vi tilbringer mye tid sammen, til tross for at det kan gå dager mellom hver gang jeg får lov å smeike henne. Flatmaten min forklarte at pus hadde vært helt utav seg da jeg ikke hadde vært hjemme på tirsdag (tirsdager har jeg langdag fra åtte om morgenen til åtte om kvelden).

natta xx

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen noen ord.