mandag 1. juni 2015

Københavntur i bilder og tekst

Jeg er hjemme fra en fortryllende langhelg i København med Ole. Jeg tenkte jeg skulle skrive litt og vise frem litt bilder jeg tok (for jeg var faktisk kjempeflink til å bruke kameraet!). Jeg skrev litt ned underveis, og litt nå.

28. mai, klokken 19:30 (flyet)
Ole hviler på venstreskulderen min. Han ler i intervaller av podcasten han hører på. Jeg har forventningsfulle sommerfugler i magen.

28. mai, klokken 22:47
Leiligheten var vanskelig å finne, men fire telefonsamtaler med verten og et par feil bygg senere fant vi omsider den grønne døra vi skulle inn. Vi kjøpte en vegetarpizza som var veldig god når man er veldig sulten. Jeg tror nok ikke den får noen internasjonal anerkjennelse, da.

fin

29. mai, klokken 11:50
Sov forbi en del alarmer. Kysset og slumret. Det er helt greit fordi nå er vi her sammen.

29. mai, klokken 12:51
Språkforvirra. Jeg forstår noe dansk, men danskene forstår ikke meg. Samtalene blir da en god del engelsk flettet med skandinavisk og en god del kroppspråk.

lørdagskos

fra louisiana

Det var meldt skiftene overskyet og regn, men sola skinte så fint og temperaturen var heller ikke så lav. Resten av dagen tok vi litt buss frem og tilbake, gikk mye langs gater og ikoniske husbygg i flere farger, vi gikk i platebutikk, gjennom assistentens kirkegård og sent på kvelden dro vi på hyggelig romantisk flererettersmiddag på Höst (jeg i ny kjole). Vi var så mette at vi kunne trilla hjem, men det regnet så vi tok taxi. 

Store deler av den 30. var vi på Louisiana Museum of Modern Art i Humlebæk og hadde det veldig hyggelig. For et vakkert sted! Senere på kvelden gikk vi tur langs Søerne i kveldssola og spiste altfor dyr (men veldig velsmakende) sushi. Om kvelden slukna vi som levende lys i vinden.
fra louisiana
Untitled
Untitled
lørdagskveld


Ole fylte 20 år på Søndagen! Og etter vi hadde ryddet oss ut dro vi og spiste stor bursdagsbrunsj. Vi leide sykler og trillet rundt i gatene og rundt på højbro plads (hvor det var mange kinesere, men mangel på kontrabasser), drakk juice og satt litt i parken i botanisk have. Vi avsluttet naturligvis turen med et stort bursdagsgulrotkakestykke hver, før vi dro med oss koffertene mot flyplassen.

siste dagenbursdagsbrunsjsykler litt på højbro plads

Masse mer bilder på instagram og flickr

4 kommentarer:

  1. Jeg lo litt av "men det regnet så vi tok taxi". Fulgte med på snapchat og det så innmari fint ut. Nydelige bilder har du tatt også <3

    SvarSlett
  2. Det høres ut som dere har hatt en helt fantastisk langhelg! Du er en så dyktig skribent at det er nesten litt magisk å lese ordene dine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. nei, men tusen hjertelig takk. dette var en veldig fin kommentar. hjertet mitt hoppet litt, hehe. tusen takk, elisabeth!

      Slett

legg gjerne igjen noen ord.