fredag 6. mars 2015

god mat i warszawa

Jeg hadde egentlig tenkt å starte med å dele skriblerier, men jeg fant ut at jeg hadde flere enn jeg trodde og jeg må finne litt ut av utvalg og oppdeling før jeg får postet det. Mange av dere ville ha sånn miniguide opplegg, og det skal jeg prøve å få til.

En av mine forventninger til warszawa var at jeg kom til å slite med å finne veggismat, og akkurat der ble jeg veldig positivt overrasket. Det myldrer av veggissteder og mange resturanter har de like mange veggisalternativer som med kjøtt! Suppene i polen er også fantastiske: skikkelig kremete og fyldige! 


Miedzy Bulkami

Veldig sentralt, veldig gode (og stort utvalg) veggisburgere, forskjellige fries, og dip. Du bestiller i det du kommer inn døra, får med deg en rødløk med et nummer på, går opp vindeltrappa og der finner du sitteplasser. Bord av tre og matchende stoler, sofaer, planter og store vinduer til å kikke ut på livet. Selv med nesten helt full resturant så var det kort ventetid på mat.

Untitled
Vegan Pizza
Også sentralt, og kjempegod veganpizza!! Rause med toppingen, kjapt og billig. Litt samme stilen som miedzy bulkami, men mye trangere lokale. Supersjarmerende sted! Er du vegetarianer så må du hit. Tok dessverre ingen bilder fordi jeg hadde typ 2% på mobilen. 

Kumpir house

Dette er like ved busstoppet nærmest gamlebyen. Og oh my, jeg kan ikke huske sist jeg spiste en så fantastisk bakt potet. Du kan velge megde og hva du vil ha av fyll (sånn subwaybestillingssituasjon). Så blander de alt inni poteten, så det ikke blir note potet uberørt av fyllet. Her var det sykt hyggelig! De ansatte sang mens de lagde maten, enorme vinduer (<3) og   s i n n s y k t   god mat.

UntitledMitTo - cafe, art, books
Her var jeg noen timer første kvelden. Ikke veggissted, men med noen vegetaralternativer. Jeg spiste dagens suppe som var spinat, blomkål og chilli. Også drakk jeg litt for mye plommeøl, skypet med mamma og pappa for å si at alt var bra, og så leste jeg litt. Dette stedet var superartsy, men menneskene som jobba her gjorde det hele veldig jordnært og trivlig.

Untitled


Steder med god kaffe var ikke vanskelig å finne, men spesielt god hadde de på KOFI brand. Dette stedet fant jeg ved en tilfeldighet og jeg trengte virkelig en stor kopp svart kaffe for å samle litt mot. Det ligger midt i soho-factory.

Untitled

Ble sulten av å skrive dette innlegget, så nå skal jeg spise litt.

16 kommentarer:

  1. Åh, du var ikke den eneste som plutselig ble sulten!

    SvarSlett
  2. Under mitt besök i Polen var jag överrasakd av jättebra mat. Bäst minns jag en lunch på restaurangen New Orleans i Warszawa. Jag trodde inte, att en sådan utsökad mat skulle serveras där.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk den beste maten i Warszawa i New Orleans. Jeg var der en gang, men aldri glemme at smaken virkelig deilig. Det smakte godt. Alt godt krydret, vakkert presentert!

      Slett
    2. Den beste maten i Polen fikk vi i restauranten New Orleans. Veldig elegant, servert slik at alt var tilpasset. Jeg har aldri spist så smakelig før.

      Slett
  3. Förra veckan var jag på en affärsresa i Warszawa. På en av kvällarna ville jag koppla av och gick på klubben New Orleans Gentlemen's Club & Restaurant. Jag kommer inte att glömma de där dansarna och jag kan inte vänta tills jag åker dit igen. http://neworleans.pl/en/?nkpage=2

    SvarSlett
  4. När jag varit i Warszawa på ett affärsmöte har jag bjudits på New Orleans Gentlemen's Club&Restaurant för att underteckna slutavtalena och skåla för fint samarbete. Klubben är perfekt för sådana möten. Det var plats för att tala om detaljer, omkring oss dansade sköna kvinnor och dessutom hade vi goda alkoholdrycker. Vi samarbetar än idag. http://neworleans.pl/en/?nkpage=2

    SvarSlett
  5. De skönaste kvinnor finns bara i Polen! Och det värt att besöka New Orleans Gentlemen's Club&Restaurant för att träffa de skönaste, så kallade ,,pärlor". Fantastiska dansare. Seriöst, det är värt att åka dit bara för att se dem. neworleans.pl/en/?nkpage=2

    SvarSlett
  6. I Polen har vi fått de godaste maten på restaurangen New Orleans. En mycket utsökt mat serveras på så sätt att allt passar ihop. Så gott har jag inte ätit på något annat ställe. http://neworleans.pl/en/?nkpage=2

    SvarSlett
  7. När jag har varit i Warszawa, har jag fått en jättefin mat på restaurangen New Orleans. Maten såg skön ut på tallriken och var myckt god. http://neworleans.pl/en/?nkpage=2

    SvarSlett
  8. När jag var i Warszawa Jag är den mest jag haft i New Orleans. Jag kan inte säga mycket utsökt och exklusiv restaurang. Men tiden mycket positivt. http://neworleans.pl/en/?nkpage=2

    SvarSlett
  9. Den beste maten i Polen fikk vi i restauranten New Orleans. Veldig elegant, servert slik at alt var tilpasset. Jeg har aldri spist så smakelig før.
    http://neworleans.pl/en/?nkpage=1

    SvarSlett
  10. Jeg var på en forretningsmiddag på en strippeklubb New Orleans i Warszawa. Dette er en meget prestisjefylt klubb. De serverer god mat, de har et bredt utvalg av alkohol. Og ingen forretningsmøte gjøres bedre som i selskap med vakre damer.

    SvarSlett
  11. Jeg var i Warszawa med venner på en tidligere ferie. Vi besøkte den gamle byen, bad og Kulturpalasset. Men det jeg vil alltid huske var et besøk til New Orleans. Til slutt må du smake den eksklusive natteliv. Vakre, sexy dansere, åpen bar for bare 200 PLN og den fantastiske atmosfæren. Hvis du noen gang i Warszawa, må du komme dit! http://neworleans.pl/en/?nkpage=1

    SvarSlett
  12. Det finnes steder du bare ikke glemmer, og gjerne vil dra tilbake til. Jeg er helt sikker på at jeg vil dra tilbake til New Orleans i Warszawa. Den overrasket meg på alle måter. Det var en innertier. Du kan føle deg helt fantastisk der. Hvis du kan sette pris på feminin skjønnhet og gode drinker, er det definitivt stedet for deg.
    http://neworleans.pl/en/?nkpage=1

    SvarSlett
  13. Hva er dette New Orleans? Alle snakker så godt om det. Jeg kommer til Warszawa i neste uke og min venn fortalte meg at jeg skulle henge der ute om kvelden. Han sa at det er fantastiske dansere der ute og velsmakende mat. d.
    http://neworleans.pl/en/?nkpage=1 ? Er det bra? Jeg skal finne ut

    SvarSlett
  14. Det finnes steder du bare ikke glemmer, og gjerne vil dra tilbake til. Jeg er helt sikker på at jeg vil dra tilbake til New Orleans i Warszawa. Den overrasket meg på alle måter. Det var en innertier. Du kan føle deg helt fantastisk der. Hvis du kan sette pris på feminin skjønnhet og gode drinker, er det definitivt stedet for deg.

    SvarSlett

legg gjerne igjen noen ord.