lørdag 12. juli 2014

himlen er rosa og sofaen gynger

Jeg sitter stille i stua til farmor med dataen på fanget og alle lysene er avskrudd. Det eneste som lyser er tvskjermen hvor Jarand ser på fotball på lydløs, og det eneste jeg hører er egne tastetrykk og vaskemaskinen som romsterer nede. Himmelen over Kragerø danser i romantiske pastellnyanser og det speilblanke havet likedann. 



Jeg har brukt så store deler av dagen i båt at jeg føler sofaen gynger. Det er litt ekkelt og litt deilig. Sommerbyen Kragerø kryr om dagen av dritchille betakarotensbrune ungdommer ikledd helly hansen-seilerjakker, raybands og toms, ellers er det å se latterlig store båter og iskremkøer på flere meter bak hver en iskremkiosk. Alt er som det pleier å være her i Kragerø om sommeren. Personlig rusler jeg gjerne slalåm mellom disse ellers ferieglade menneskene.

6 kommentarer:

  1. Kragerø er best på en holme i skjæra

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, jeg brukte mye av dagen på flatskjær! fantastisk deilig

      Slett
  2. Vakkert skrevet, nyt sommeren Idunn!!

    SvarSlett
    Svar
    1. tusen takk, du også! hvem du nå er <3

      Slett
  3. Hei 😃👌 Har du vært på restauranten Tollboden mens du har vært i Kragerø? Syntes jeg så deg en dag, men var ikke helt sikker 👌 Jeg bor selv i Kragerø, fantastisk by 😍 Veldig bra blogg og kos deg videre

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var nok meg! Jeg var der dagen jeg skrev dette innlegget tror jeg :) hihi. Tusen takk <3

      Slett

legg gjerne igjen noen ord.