torsdag 15. mai 2014

festivalsavn


Fregnene blir flere og gjenværende dager, færre. Alt jeg vil er å være full og synge høyt når jeg hører bastille live på hove og kanskje gråte litt gledestårer til the 1975, jeg vil spise vegetar-texmex og begynne vorset midt på dagen. Jeg drømmer om å sove i et klamt telt når man våkner av regnet prikkende på teltduken. "Ikke vær nær teltduken! da kommer vannet igjennom og du blir våt!" (det skal jeg si)




Jeg vil få boots-og festivalbåndskille på slottsfjell og løpe glad igjennom byen og vise vei til alle slottsfjellbesøkende som har rotet seg bort. Jeg vil snike inn cider og drikke de på en festivaldo siden festivaldrikke er så overprisa.

Jeg vil danse meg svett og synge høyere til Haim med et plastikkglass halvfullt av øl. Jeg vil ligge på en gressflekk med venner og gynge med til lumineers, delillos og first aid kit.

Gåsehuden kiler og festivalgleden i meg vekkes når jeg tenker på det. Festival gir meg muligheten til å rømme litt. Festival + fin musikk + ingen bekymringer + beruset morro + fine mennesker = lykke. Jeg tror jeg er festivalmenneske..


Skal du på noen festivaler i sommer? 

(bildene i innlegget er fra hove13)

3 kommentarer:

  1. Jeg skal på slottsfjell :D

    SvarSlett
  2. da håper jeg vi ses der! du kommer alltid med så fine kommentarer på flere medier du!

    SvarSlett
  3. Jeg eeeelsker first aid kit!!

    SvarSlett

legg gjerne igjen noen ord.